Doei Jakarta, hallo Sumatra! - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Robenfrancis - WaarBenJij.nu Doei Jakarta, hallo Sumatra! - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

Doei Jakarta, hallo Sumatra!

17 September 2018 | Indonesië, Medan

Vanmorgen weer vroeg opgestaan aangezien we vandaag naar Sumatra vliegen. Ontbijten kan al vanaf 3.00 uur in de nacht dus dat is mooi!
Na het ontbijt gaan we met de shuttlebus naar het vliegveld waar we nog even iets drinken. Om 9.00 uur is het tijd om Jakarta te verlaten en om 11.30 uur komen we aan op Sumatra. Vanaf het vliegveld gaan we met de public bus naar het busstation in Medang. Vanuit Medang moeten we met een tuk tuk 10 minuten verder naar weer een busstation. Vanaf hier begint het emmeren om hoeveel geld de rijke toerist neer gaat tellen om vervoerd te worden. Wat ze hier niet weten is dat wij al een mail hebben gekregen van de mensen van de accommodatie met hoeveel alles normaliter voor een local kost. Helaas voor hun dus, maar we waren gewaarschuwd! Het laatste 2 uur durende deel van de reis gaat via een mini bus. Minibus hier betekend: proppen tot er echt niets meer bij kan. Dus met 19 volwassenen en 4 kinderen half bij elkaar op schoot over een weg met diepe kuilen waarbij je alle assen van de bus kan voelen en horen. Maaaar....we hebben het gered. Op de plek waar de bus stopt staat een tuk tuk ons weer op te wachten om ons het laatste stuk verder naar Bukit Lawang te brengen.
In Bukit Lawang lopen we via een helling die naast de rivier en de jungle loopt naar ons onderkomen. Een hele simpele kamer, met enkel een bed en alleen koud water.
Even opfrissen, naar de introductie voor onze jungle tocht morgen en voor het slapen gaan nog een heerlijke gado gado. Nu snel naar bed want morgen staat ons een wandeling van 7 uur door de jungle te wachten.