We zijn er! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Robenfrancis - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

We zijn er!

16 September 2018 | Indonesië, Batavia

Na een lange vlucht zijn we eindelijk geland in Jakarta. Nadat we onze bagage hebben, zijn we op zoek gegaan naar een taxi. We hoeven gelukkig nog maar een klein stukje tot ons hotel, aangezien het hotel dicht bij het vliegveld ligt en we morgen al weer verder vliegen naar Sumatra.
Nadat we de bagage op onze kamer hebben gelegd gaan we even iets eten. Via tripadvisor zien we dat er in de buurt ergens een food hall zit dus besluiten we om daar naar toe te lopen. Tegen het verkeer in, over de snelweg (wat hier heel normaal is) zijn we er in 10 minuten. Eenmaal binnen blijkt het toch niet wat we van de food hall verwacht hadden dus lopen we verder. Francis ziet aan de overkant van de weg iets waar veel locals zitten te eten en we gaan daar naar toe. Tja, en dan mag je bestellen....geen idee wat er op de kaart staat. Rob loopt maar even mee met de ober en wijst wat dingen aan, maar doordat ze hier geen engels spreken hebben we nog steeds geen idee wat we gaan eten. Uiteindelijk krijgen we een stuk kip, een super lekkere vis en rijst, dit alles natuurlijk in een pittig sausje waarvan het zweet je uitbreekt. Na het eten even een lekkere frisse douche na de lange reis en dan maar snel naar bed. Om 4.00 uur gaat onze wekker weer, op naar de volgende vlucht!

• 17 September 2018 - 03:43

Ingrid:

Nogmaals super fijne vakantie
    Dus vandaag voor 4 dagen de jungle in.
    Brrrrr niets voor ons.
    Maar super dat jullie dit doen.
    Geniet ervan, en doe de oerang oetang de groeten van ons

Liefs erick en ingrid

• 17 September 2018 - 05:15

Ingrid:

Dan nu maar de jungle in
    En hopen dat jullie die Oran oetan inderdaad zullen spotten
    We hopen het voor jullie spannend