Feeling hot hot hot! - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Robenfrancis - WaarBenJij.nu Feeling hot hot hot! - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

Feeling hot hot hot!

05 Oktober 2016 | Thailand, Ko Tao

Vandaag hebben we uitgeslapen tot 9.00 uur en zijn toen gaan ontbijten. We zitten aan een tafeltje buiten met uitzicht over de zee. Super mooi!!
Na het eten besluiten we een stuk te gaan wandelen over het strand om zo naar de overkant te komen en te kijken of daar een leuk restaurant zit waar we vanavond kunnen eten. Aangezien het al erg warm is besluiten we ergens iets te gaan drinken. Wanneer we hier ook de rest van de kaart bekijken vragen we maar meteen of ze voor ons voor vanavond een tafel kunnen reserveren. Nadat we een smoothie op hebben lopen we weer terug. Wanneer we weer bij ons resort zijn huren we snorkels en gaan de zee in op zoek naar mooie vissen. Het snorkelen is voor Francis niet weg gelegd. Ze gaat liever alleen met een duikbril op kopje onder. Binnen een paar minuten, slechts enkele meters van het resort vandaan zijn de mooiste vissen te zien.
Na het snorkelen nemen we even een duik in het zwembad en genieten natuurlijk van de zon (dit zal in Nederland wel anders zijn, hihi). Op een gegeven moment horen we allerlei getrommel en komt er een hele stoet met in het wit geklede mensen naar het strand. Ze zitten ongeveer 2 uur op het strand, nog steeds met getrommel en gezang welke waarschijnlijk gebeden zijn. Er kruipt een jongen in een rode broek het water in en hij wordt enkele keren goed onder water geduwd. 4 andere mannen halen hem aan voeten en handen het water weer uit. Vrouwen strooien bloemen in het water en er klinken een paar harde knallen. Geen idee waar het over gaat maar waarschijnlijk zal dit een ritueel zijn.
Wanneer we ons klaar maken voor het avondeten zien we enkele donkere wolken onze kant op komen. Daar gaat ons etentje aan het strand.....
We besluiten een stuk het pad te volgen bij het strand. Soms moeten we door restaurants heen om aan de andere kant te kunnen komen, maar dat blijkt hier vrij normaal. Wanneer we bij het restaurant aankomen blijkt er echt niemand te zitten. We draaien ons dus om en zijn ergens anders gaan eten. Rob besteld hier een papaya salade en vraagt of het 'not to spicy' kan. Dit is geen probleem. Wanneer Rob zijn salade krijgt blijkt echter het tegenover gestelde. Na de eerste hap gaat er een halve fles water achter aan, en er wordt suiker toegevoegd om het iets minder 'spicy' te maken. De ober moet erg lachen. Er zit blijkbaar maar 1 theelepel gedroogde peper in, terwijl de mensen die hier wonen er wel 3 in doen. Na nog een lekker toetje gaan we weer richting resort. Morgen wordt het weer vroeg opstaan om naar ko samui te gaan.