Reisdag - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Robenfrancis - WaarBenJij.nu Reisdag - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

Reisdag

Door: Rob

30 September 2016 | Thailand, Surat Thani

Vandaag weer een reisdag. Ditmaal van Khao Yai National Park nabij Bangkok naar Khao Sok National Park in het zuiden van Thailand. Mike, de huisbaas waar we de afgelopen 3 nachten verbleven, adviseerd ons om met een mini-van naar Bangkok te gaan omdat we dan rechtstreeks bij de luchthaven worden afgezet en het is sneller. De bus is iets goedkoper maar dan moeten we een keer overstappen. Hadden we maar de bus gekozen... Ten eerste rijdt onze chauffeur echt als een malloot, want in plaats van gewoon over de snelweg te rijden neemt hij de parallelweg, maar rijdt op deze 80 km/h weg gewoon alsof het een snelweg is. Hij moet ook wel racen, want hij stopt bij ieder dorp in de hoop om mensen op te pikken. Hierdoor zijn we uiteindelijk net zolang onderweg als wanneer we de bus hadden genomen. Ik heb de bus zelfs meerdere malen voorbij zien komen. We komen gelukkig levend aan op de luchthaven en eten eerst nog iets voor we inchecken. Hier kennen ze ook luchthavenprijzen, want alles is 3 keer zo duur. Nog steeds niet duur hoor in vergelijking met NL. Halve liter mineraal water kost 3 cent.
Met een half uur vertraging komen we met Air Asia (low cost airliner zoals RyanAir) aan in Surat Thani. Omdat we pas om 16:00 uur zouden landen konden we de bus niet meer halen, en hebben we dus voor 1 keer (is best prijzig namelijk als een hotel dit regelt) vooraf het hotel iemand laten sturen om ons op te halen. We moeten namelijk nog 2 uur rijden naar de eindbestemming, riverside cottages. De weg slingert door groene bergen en regenwoud. De laatste 2km gaan over onverharde weg die helemaal modderig is van de regenval. We komen aan bij de cottages die erg romantisch ogen midden tussen het groene gewas. Na het eten worden we nog een uur gemasseerd door twee thaise dames (zonder happy ending).