Redang island - Reisverslag uit Pulau Redang, Maleisië van Robenfrancis - WaarBenJij.nu Redang island - Reisverslag uit Pulau Redang, Maleisië van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

Redang island

23 September 2014 | Maleisië, Pulau Redang

We ontbijten weer vroeg, want om 8.30 uur komt de taxi ons halen. We zijn wat aan de late kant. We vertrekken pas om 8.50 uur, en de boot gaat om 11.00 uur. Er was ons verteld dat het een rit van maximaal anderhalf uur zou zijn, dus we zijn nog op tijd. Echter meldt de taxi chauffeur ons dat het 140 kilometer rijden is. Over de wegen hier betekent dat een rit van minstens 2 uur. Het wordt erg aan de krappe kant dus. De taxi chauffeur heeft echt het maximale eruit gehaald en we komen al om 10.35 uur de haven binnenrijden. Toch nog op tijd voor de boot gelukkig!
Vanuit Merang is het 40 minuten met de boot van het hotel naar Redang island. We hebben daar 1 overnachting in een super luxe resort geboekt. Dat vertaald zich ook in de prijs voor de overtocht. Een enkele reis voor 1 persoon is net iets duurder dan de terugweg voor 2 personen die we geboekt hebben via de reguliere boot. De volgende dag komen we er ook achter waar dit prijsverschil tot uiting komt.
We worden opgehaald door een busje van het hotel. Er zijn nog twee Italiaanse stelletjes die ook meegaan. Blijkbaar is dit resort erg populair bij Italianen, want veel andere nationaliteiten komen we in het resort niet tegen.
We hebben de Sea View Cliff Suite geboekt in het Taaras beach en spa resort. Met een golfbuggy worden we naar onze kamer gebracht, maar eerst doet de chauffeur nog een rondje over het resort om ons de belangrijkste locaties te tonen. De suite is echt mega groot en beschikt over een ruime zitkamer met breeeeeedbeeld tv, een inloopkast inclusief lekkere zachte badjassen en slippers, een ruime badkamer met regendouche, een groot 2-persoonsbed, een balkon en tot slot een aparte whirlpool met zeezicht en tv! In deze suite raak je binnen 5 minuten al je telefoon kwijt.
We gaan eerst lekker aan het strand liggen. Het is een mooi hagelwit stand met felblauwe zee. De zon brand erg fel dus insmeren is een must. Je kunt wel 50 meter ver de zee ingaan zonder dat je verder dan je middel onderwater komt, en er zijn bijna geen stenen. Voor ons is dat perfect, want we zijn allebei niet zo'n zee liefhebbers als er veel stenen zijn. Helaas komen er ineens veel wolken en barst er een hevige regenbui los. Dit is maar van korte duur en de zon komt al snel weer terug. Na een lekker cocktail gaan we terug naar onze suite om de whirlpool te testen. Helaas blijkt het warm water niet te werken, maar gelukkig hebben we een waterkoker. Na 4 liter is het bad nog steeds niet warm dus dan maar de eerste ronde in lauw water.
We besluiten het avondeten buiten het resort te nuttigen. De beoordelingen op internet over het eten in het resort waren namelijk erg slecht. Vlak buiten het resort zit Aima Fish & Grill restaurant. Hier kun je dagverse vis eten. Na het eten gaan we terug naar het resort en blijkt het warmwater gerepareerd. Tijd voor ronde twee in de whirlpool, waar we ook het wereldnieuws omtrent de luchtaanvallen op Syrië en Irak konden volgen op CNN.