1ste dag Kuala Lumpur, Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Robenfrancis - WaarBenJij.nu 1ste dag Kuala Lumpur, Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

1ste dag Kuala Lumpur, Maleisië

07 September 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Gisteren zijn we na een lange, maar hele fijne vlucht van 18 uur aangekomen in Kuala Lumpur. Het was al heel wat om onze bagage gevonden te krijgen. Uiteindelijk kwamen we erachter dat we met een monorail vanaf de landingszone naar de aankomsthal konden gaan. Dit hadden we nog nooit eerder gezien.
Eenmaal in het drukke en chaotische centrum van Kuala Lumpur zijn we met de bus naar ons hotel gegaan en hebben we onze spullen daar neer gelegd. Nederlandse files zijn niets vergeleken met de verkeerschaos in deze stad. Overal rijden auto's en scooters door elkaar heen.
Na een lekkere douche zijn we s'avonds naar China Town gegaan. Dit is een erg druk en vies gedeelte van Kuala Lumpur. Overal om je heen zie je eettentjes op straat. Maar waar gaan we zitten en wat is er te krijgen?? Iedereen roept je natuurlijk zonder dat je weet wat ze te eten hebben....ervan uitgaande dat het overal wel ongeveer hetzelfde zal zijn en alles lekker is zijn we maar gewoon ergens gaan zitten. De menukaart was 1 groot foto album waar we uit konden kiezen, alleen was niet altijd even duidelijk wat het was. We kozen voor vis, mihoen en varken in zoetzure saus. Hmm, we hebben echt super lekker gegeten!!!
Tijdens het eten zagen we ook straatmuzikanten, echter hadden ze allemaal een handicap. De ene miste een been en de ander had een been op zijn rug zitten.
Na het eten zijn we met de monorail naar de Menara Kuala Lumpur tower gegaan. Vanaf deze 250 meter hoge toren heb je een schittend uitzicht over heel Kuala Lumpur. In het donker zagen de compleet verlichte Petronas Towers er erg cool uit.

• 08 September 2014 - 18:34

Serge:

Leuk dat jullie dit zo bij houden. Ga het zeker volgen. Nog veel plezier samen. Gr van ons van uit Turkije

• 08 September 2014 - 20:22

Pap & Mam:

Het ziet er allemaal erg avontuurlijk uit.
    Heel indrukwekkend.
    Morgen goede reis naar Borneo, kus pap en mam en een poot van Ziggy.