Terug naar de bewoonde wereld - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Robenfrancis - WaarBenJij.nu Terug naar de bewoonde wereld - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

Terug naar de bewoonde wereld

02 Oktober 2016 | Thailand, Surat Thani

Vandaag werden we gewekt door het licht. Een voor een zagen we iedereen uit de huisjes komen en een enkeling koos ervoor om meteen een "douche" te nemen in het meer. Om 7.00 uur vertrekken we met de boot voor een ochtendtrip op zoek naar dieren die wakker worden. Helaas zien we alleen een paar vogels en apen. Bij terugkomst krijgen we ontbijt. Na het ontbijt moeten we onze tassen pakken om uit te checken en vervolgen we deze dag met een hike. Bij de vraag aan onze gids of we weer nat en vies worden antwoord hij een beetje vaag. Dus....welke kleding doen we aan?? We besluiten om onze kleding aan te doen die toch al vies en nat is van gisteren. Na de boottocht is alles weer zo goed als droog (met uitzondering van onze schoenen, ieuw). We komen aan op de plek waar de hike gaat starten. Francis voelt zich niet helemaal lekker, is snel duizelig. Aangezien het een pittige tocht wordt waarin een hele steile helling beklommen moet worden besluiten we niet mee te gaan. In de tijd dat de anderen zijn gaan klimmen heeft Rob nog even lekker gezwommen. Wanneer de anderen terug komen van de beproeving zijn we blij dat we niet mee zijn gegaan. Opnieuw is iedereen vies van de modder. Ze vertellen dat het echt een hele zware tocht was.
Na de lunch vertrekken we naar de pier waar we met enkele anderen een mini-van delen naar surat thani. We worden 1 straat verwijderd van ons hotel door de chauffeur af gezet. De buitenkant van ons hotel ziet er niet veel belovend uit. Een paar groene betonnen muren waar scheuren in zitten....en we hadden nog zo gehoopt op goede bedden en een lekkere douche na het avontuur van gisteren. Bij binnenkomst bleken al onze wensen waarheid te worden. We hadden een super grote kamer met heerlijke bedden en een grote badkamer. Na alle vieze kleding te hebben gewassen zijn we nog even naar de markt gegaan om iets te eten. We hebben een pad thai, mini-pizza en een soort van pannekoek gegeten voor maar €2,50!! Nadat we onze buikjes vol hebben nog even een muay thai wedstrijd op tv kijken en dan lekker slapen.