Bridge over the river kwai - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Robenfrancis - WaarBenJij.nu Bridge over the river kwai - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

Bridge over the river kwai

23 September 2016 | Thailand, Kanchanaburi

Vanmorgen tijdens ons ontbijt kwamen er 2 olifanten uit het dorp om zich te 'wassen' in de river kwai en zelf ook even een hapje te eten. Na dit schouwspel hebben we onze backpacks ingepakt, afscheid genomen van onze nieuwe vrienden die we gisteren hebben leren kennen en op naar de boot. Daar sprak een ander Nederlands stelletje ons aan en stelde voor om samen terug te reizen om de kosten te drukken. Ook het Duitse stelletje waar we op de heenweg mee gereisd hebben zijn op de terugweg met ons mee gegaan. De taxichauffeur heeft ons allemaal bij ons nieuwe onderkomen gebracht voor maar €5,50 per koppel.
We slapen nog een nacht in kanchanaburi, bij PY guesthouse. Een leuk onderkomen waar we voor €8,- p.p. kunnen slapen. Na het wegzetten van de bagage, pakken we de fiets en rijden de route langs alle belangrijke bezienswaardigheden zoals de bridge over the river kwai, het kerkhof waar veel slachtoffers liggen en we bezoeken een museum. We lunchen ergens in een schuur waar Thaise mensen staan te koken. Zo vies als dat de schuur er uit ziet, zo lekker is het eten. Voor maar €0,75 eten we een lekker bordje pad thai.
Aansluitend bezoeken we nog een fresh market. Fresh is hier een heel ander begrip dan in Nederland...zie de foto's. Na het bezoeken van de markt nog even naar het strand waar veel Thaise bevolking te vinden is. We bestellen een biertje en voor maar €1,40 krijgen we een fles van 0,6 ltr :)
De dag sluiten we af op de night market waar natuurlijk ook weer veel eten en drinken te krijgen is maar ook kleding.

• 23 September 2016 - 18:59

Ingrid & Erick:

Hier weer van ons een berichtje
    wat leuk zo.n verhaak zeg.
    jullie zullen wel ogen tekort hebben.
    En wat één leuke uitstapjes.
    Hier kunnen jullie je nog eens laten gaan,met eten en drinken
    wij wensen jullie nog veel plezier.
    xxxxxxxx
    groetjes van ons

• 24 September 2016 - 02:44

Het is hier super! We gaan vandaag naar een soort van oud tempel complex en vanavond met de nachttrein naar het noorden naar chiang mai waar we een paar dagen blijven. We vliegen dan terug naar het oosten om daar naar een regenwoud te gaan. Vanuit daar gaan we als het goed is denken we richting het zuiden naar ook een regenwoud. Leuk om berichtjes van jullie uit Nederland te krijgen! Doe iedereen de groetjes daar

• 24 September 2016 - 11:04

Jean-Paul En Liel:

Het backpacken moet je echt liggen.
    Het is wel een speciale manier om een land op een aparte en goedkope manier te ontdekken als je jong bent.
    Prachtig zoals jullie je reis maken en veel andere backpackers tegenkomen.
    Zo maak je nog eens wat mee. Een heel andere vakantie als zon,zee,strand en hotel waar alles je voorgeschoteld wordt.
    Heel uitdagend hóe jullie je reis voortzetten.

Heel veel plezier nog en keep in touch !!!

• 24 September 2016 - 13:52

Doen we zeker! We houden jullie van elke dag op de hoogte! Leuk dat jullie mee lezen