Pasir Belanda, Kota Bahru - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van Robenfrancis - WaarBenJij.nu Pasir Belanda, Kota Bahru - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

Pasir Belanda, Kota Bahru

22 September 2014 | Maleisië, Kota Bharu

Vanmorgen hebben we heerlijk ontbeten op de veranda, met uitzicht over de rivier. Na het ontbijt hebben we 2 fietsen gehuurd en hebben we een 2,5 uur durende route gefietst door verschillende Kampung's (kleine dorpjes, vaak met hele krakkemikkig uitziende huisjes bestaande uit oud hout). We dachten dat we slim waren en we dit nog wel mooi konden doen voordat het echt te warm werd.....nou mooi niet dus! Eenmaal terug van de fietstocht waren we allebei doorweekt van al het zweten (de temperatuur was namelijk al gestegen van 26 naar 35 graden). Onderweg kwamen we veel kindjes tegen die allemaal stuk voor stuk heel vriendelijk 'hello' riepen. Volgens mij waren we een attractie voor de mensen hier ;)
Bij terugkomst snel onze zwemkleding aangedaan en nog even vlug een verfrissende duik in het zwembad. Vanuit het zwembad kijk je mooi uit over de rivier. We zien zelfs nog een varaan voorbij zwemmen.
Om 14.00 uur gaan we naar een batik fabriek welke een klein stukje achter de homestay ligt. Hier krijgen we eerst uitleg over hoe de batik wordt gemaakt en in welke volgorde. Na de korte uitleg is het de beurt aan onszelf en mogen we onze creativiteit tonen. Eerst wordt er een stuk katoen gespannen waarop we met potlood mogen tekenen. Met een hete was en een speciale batik pen trekken we deze lijnen over. Wanneer dit klaar is mogen we ons kunstwerk met verschillende kleuren inkt inkleuren. Wanneer dit klaar is zit het er voor ons op. De mensen uit de fabriek zorgen dat er nog een laag overheen komt en hangen het dan te drogen. Wanneer het dan droog is komt er nog een beschermlaag overheen en als het goed is krijgen we onze kunstwerkjes straks mee naar huis!
Na alle inspanning wederom lekker niets doen en bij het zwembad liggen. Zometeen gaan we nog even bij de buurvrouw eten. Zij kookt weer heerlijk voor ons en het kost ons maar 10 euro. Daarna lekker naar bed aangezien we morgen alweer vroeg aan het ontbijt moeten zitten. Morgen gaan we namelijk naar het eiland Redang. Hier hebben we een super luxe hotel zodat we lekker kunnen nagenieten van alles wat we tot toe al hebben gezien, gedaan en beleefd.