Op naar de Gili’s - Reisverslag uit Gili Meno, Indonesië van Robenfrancis - WaarBenJij.nu Op naar de Gili’s - Reisverslag uit Gili Meno, Indonesië van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

Op naar de Gili’s

30 September 2018 | Indonesië, Gili Meno

Vandaag gaan we met de fast boat naar de Gili’s. Dit zijn 3 kleine eilanden ten noorden van Lombok. We stappen uit op Gili Trawangan, en nemen een lokale boot naar Gili Meno. Hier blijven we 1 nacht. Met paard en wagen worden we naar ons hutje gebracht. Bij ons hutje kunnen we gratis fietsen lenen. We rijden het eiland rond op zoek naar een lunch lokatie. Onderweg zien we hoeveel schade er door de aardbeving is aangebracht. We hadden al gelezen dat het na de aardbeving op de eilanden allemaal extreem rustig is. Op Meno is het normaal al super rustig, maar nu lijkt het wel een verlaten spookstad. Er zijn maar 3 restaurants geopend. De rest is dicht of te erg beschadigd door de aardbeving. Voor ons is dit een beetje te rustig. We hopen dat er op Gili Air meer te doen is, want daar blijven we langer.