Bevriezen bij de Mt. Bromo vulkaan - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Robenfrancis - WaarBenJij.nu Bevriezen bij de Mt. Bromo vulkaan - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

Bevriezen bij de Mt. Bromo vulkaan

26 September 2018 | Indonesië, Malang

Vannacht om 23.00 uur ging onze wekker....ja je leest het goed! Om 24.00 uur werden we opgehaald door onze gids. Samen met nog 2 anderen rijden we in 2,5 uur naar een parkeerplaats waar we overstappen in een jeep. Met de jeep is het nog een half uur naar boven rijden over wegen met diepe kuilen. Zodra we de jeep uitstappen staan er mensen met dikke jassen klaar die we mogen huren. Aangezien we onze ski kleding aan hebben, denken we dat dit voor ons niet nodig zal zijn. Nadat we 15 min onderweg zijn naar de top van de king kong berg, merken we waarom het misschien toch slim was geweest er een te huren. Het is echt super koud. Nadat we onze handen gewarmd hebben bij een vuurtje en een kop thee hebben gedronken lopen we verder het laatste stuk omhoog. Vanaf hier heb je een heel mooi uitzicht over de sterren, je kunt de zon zien opkomen ( na twee uur wachten in de kou) en langzaam zie je ook de mt. Bromo vulkaan tevoorschijn komen. We staan op 2,7 km hoogte. Wauw, echt super mooi dit!
Na het maken van een paar mooie foto’s lopen we terug naar de jeep en rijden naar beneden, naar het begin van de mt. Bromo. Over een grote uitgestrekte vlakte ligt overal as van de lava die hier ooit heeft gestroomd. We ontbijten hier, en beginnen dan aan een pittige tocht naar boven. De lucht wordt steeds ijler en dat merk je. Eenmaal boven kun je in de krater kijken van de mt. Bromo, welke nog steeds actief is. Na ook hier weer een paar foto’s te hebben gemaakt gaan we terug naar de jeep. In 5 uur rijden we via allerlei dorpjes tussen de rijstvelden naar ons hotel, en onderweg stoppen we nog even voor een lunch. Gelukkig zit er een zwembad bij het hotel. Hier gaan we lekker ff uitrusten met een biertje. Vanavond nog even 3 uurtjes slapen, want we gaan om 24u op pad naar de volgende vulkaan.