Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Robenfrancis - WaarBenJij.nu Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

Yogyakarta

23 September 2018 | Indonesië, Jogjakarta

Vannacht, ja je leest het goed. Vannacht om 3 uur ging de wekker al, want we werden opgehaald om de zonsopgang te bekijken bij de Borobudur tempel. Samen met een pakweg 100 andere toeristen zagen we de zon opkomen vanaf de tempel. Erg mooi en het vroege opstaan meer dan de moeite waard! Daarna zijn we naar een andere tempel gegaan. De Branbanan. Tja, wat moet je erover zeggen. Een stapel oude stenen... En natuurlijk weer 3 selfies gemaakt met Indonesiërs. We kwamen ook een schoolklasje tegen die graag Engels wilde oefenen. Dus ff 10 minuten hun vragen beantwoord. Anders kregen we die twee uur bij de tempel toch niet vol. Er was toevallig ook een lovebird kampioenschap bezig. Tientallen hobbyisten (mannen van rond de 30) hadden hun parkiet meegebracht voor een wedstrijd mooiste zang, mooiste pose en mooiste kleuren. Dit blijkt hier echt DE sport te zijn. Rare vogels die Indonesiërs.
Na het avondeten zijn we nog ff naar een park gelopen waar we een andere hobby hebben ontdekt, namelijk trapauto’s die compleet met LED slingers zijn verlicht. Mensen kunnen tegen vergoeding een rondje rond het park meerijden. In hetzelfde park kun je meedoen aan een andere traditie. Er staan twee grote bomen. Geblinddoekt moet je hier tussendoor proberen te lopen. Als het lukt mag je een wens doen. Grappig om te zien hoeveel mensen afbuigen voordat ze bij de bomen zijn. Francis lukt het wel!