Terug naar Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Robenfrancis - WaarBenJij.nu Terug naar Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

Terug naar Jakarta

20 September 2018 | Indonesië, Batavia

Vandaag is weer een reisdag. Vanuit Bukit Lawang gaan we weer via Medan naar Jakarta. In plaats van lokaal vervoer gaan we dit keer met een toeristenbusje mee. Het is twee keer zo duur maar je kunt in ieder geval normaal zitten. Er rijden nog 4 anderen mee: 2 franse vrouwen, een Nieuw-Zeelander en een Zweed. Die laatste is een geval apart. Iedereen die hij tegenkomt begint hij meteen tegen te praten en hij stopt niet meer! Net een machinegeweer zo snel als hij praat. Hij leek wel een soort robot. Dat wordt nog een leuk ritje dachten we. Iemand aan boord die aan één stuk door zonder pauze blijft ratelen. Gelukkig viel het mee en was hij na een half uur al stil.
We zijn ruim op tijd op het vliegveld en doen nog een Soto Ayam soepie. Aan boord krijgen we weer Nasi Goreng. Echt goede service tegen Ryan Air prijzen. Als we aankomen in Jakarta is het al donker. ‘s Avonds doen we niet veel meer en gaan we op tijd naar bed. Morgen is het weer vroeg op.