Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Robenfrancis - WaarBenJij.nu Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

26 September 2017 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Joehoe!! We hebben de eerste nacht overleefd, nog net geen ijspegels aan onze neus. Nadat we ons hebben opgefrist maar eens een ontbijtje maken. Bear-safety box open en onze yoghurt klaar maken. Even naar het winkeltje om koffie te kopen en elke zonnestraal die we vinden goed benutten om ons in op te warmen. Na het ontbijt gaan we met de shuttle bus naar het begin punt van de trail: glazier point. We hebben van te voren goed gelezen wat we moeten doen wanneer we een beer zien, dus ook dat komt goed. Tijdens de tocht naar boven merken we al snel dat het een flinke steile klim is dus we besluiten om na 4 km terug te gaan en de rest met de auto te doen. Dit aangezien we vandaag alleen nog maar hier zijn en zoveel mogelijk willen zien. Onderweg naar glazier point zien we enkele kleine bosbrandjes. Wanneer we boven komen hebben we echt een super mooi uitzicht. Helaas zien we helaas geen beren meer, maar gelukkig hebben we er gisteren al een gezien.
Wanneer we terug zijn bij de tent gaan we nog even naar het winkeltje om een opwarm maaltijd te halen. Iets anders is hier bijna niet te krijgen. De maaltijden kunnen worden opgewarmd in een magnetron in het winkeltje zelf. Na het eten sluiten we ons weer als 2 eskimo's op voor ons laatste nachtje kamperen in de tent.