Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Robenfrancis - WaarBenJij.nu Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

25 September 2017 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Vanuit Lone Pine vertrekken we deze ochtend naar Yosemite NP, via de Tioga pass. Ook nu weer veranderd het landschap van groen, naar in de verte voor ons rotsen met sneeuw! Halverwege is het mogelijk om een loop te rijden met mooie uitzichten. Aangezien we vandaag verder niets gepland hebben besluiten we dit te doen. Het is net als of we ons in Oostenrijk bevinden met die sneeuw en het mooie groen. Wanneer we weer in het dal komen blijkt dat het ook een skidorpje is.
We rijden verder en lunchen in een klein plaatsje voordat we de berg over gaan. Het eten is hier super. We merken meteen dat de temperatuur hier flink veel lager is aangezien we steeds hoger zitten.
Wanneer we verder rijden zien we langs de weg al bordjes staan met daarop beren afgebeeld. Yosemite is namelijk de plek waar de beren 'wonen'. Wanneer we Yosemite inrijden lijkt het wel een sprookje. Super mooie hoge dennenbomen, riviertjes en meren waarin de rotsen weerspiegelen en de sneeuw die het plaatje compleet maakt. Echt heel gaaf! Plotseling zien we een auto stil staan langs de weg. Francis zegt: daar zal wel een beer zitten, en ja hoor we zien een mooie zwarte beer die op zoek is naar eten.
We overnachten 2 nachten in het park. Wanneer we inchecken blijkt dat we een onverwarmde tent hebben geboekt. Super fijn....aangezien we kunnen zien dat de temperatuur hier vannacht 0 graden Celsius zal zijn. We krijgen 2 dekens mee en moeten een formulier ondertekenen waarop staat dat we de beren niet mogen voeren en al het eten, drinken en toiletartikelen in een 'bear-safety' box doen. Beren kunnen heel goed ruiken en zien alles aan voor eten en drinken dus ook echt alles moet uit de tent en auto en in de box. Mochten de beren nog iets denken te zien dan breken ze je auto gewoon open. De temperatuur daalt snel dus nog even vlug een warme chocomelk en dan maar dicht tegen elkaar aan met onze kleren aan en muts op in de tent. Slaap lekker!