Antelope Canyon - Reisverslag uit Orderville, Verenigde Staten van Robenfrancis - WaarBenJij.nu Antelope Canyon - Reisverslag uit Orderville, Verenigde Staten van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

Antelope Canyon

18 September 2017 | Verenigde Staten, Orderville

Na een hele lekkere frisse maar vooral korte douche (er is bij de tipi alleen maar heel koud water) ontbijten we buiten naast onze tent waar we de zon zien opkomen. We pakken onze spullen en vertrekken richting Page. Hier bezoeken we eerst Horseshoe bend. Zoals de naam al zegt zien we na een flinke klim dat het landschap zich heeft gevormd naar een hoefijzer. In dit hoefijzer stroomt de colorado rivier met heel veel mooie kleuren. We vervolgen onze weg naar de dam van lake powell. Ook hier hebben we een mooi uitzicht.
Als laatste gaan we naar de Antelope canyon. Hier hebben we een tour geboekt. Er zijn 2 canyons, de upper Antelope canyon welke makkelijker begaanbaar is en de lower Antelope canyon die uitdagender is. Wij hebben de tour geboekt voor de lower Antelope canyon. Nadat we een uur buiten hebben moeten wachten bij een temperatuur van 32 graden in de felle zon mogen we eindelijk de canyon in. Met een paar steile trappen gaan we naar beneden. Wauw! We kijken onze ogen uit. De canyon heeft zich gevormd tot allerlei mooie vormen die rood/geel kleuren (zie de foto's). Het is er echt a-ma-zing!! Na een tocht van een uur klimmen we weer uit de canyon en gaan weer verder met de auto naar Zion NP. We slapen hier in een houten huisje net buiten het park.

• 19 September 2017 - 17:47

Liel En JP:

Hoi Rob & Francis !

Wat heb ik al genoten van alle mooie foto's die voorbij zijn gekomen
    van jullie prachtig trip door de VS.

Gelukkig geen last gehad van orkanen......

Zo te zien genieten jullie enorm van deze reis en doen jullie enorm veel.
    Ik wens jullie dan ook een hele fijne vakantie en gezond weer terug natuurlijk.

Ik heb niet alles gelezen , maar ben ook benieuwd naar de verhalen als jullie
    weer terug zijn.

Geniet !!!!