Route 66 en Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Robenfrancis - WaarBenJij.nu Route 66 en Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

Route 66 en Grand Canyon

16 September 2017 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Rond 8.00 uur zitten we in de auto op weg naar de grand canyon. We rijden hier naar toe over de route 66. Wat een super leuke weg om te rijden. Onderweg komen we langs verlaten dorpjes, typisch Amerikaanse diners en zien we oude cadillac's. Natuurlijk moet er ook even een foto gemaakt worden van de route 66 zelf! Onderweg drinken we een biertje in een oude 'saloon', erg leuk om een keer te doen.
Na een ritje van 5 uur komen we aan bij de grand canyon. We hebben niet heel veel tijd om voor onze helikoptervlucht de canyon met de shuttlebus te bekijken, dus lopen we een klein deel van een hike. Alles is er zo groot en mooi, maar vooral ook heel diep...we kijken onze ogen uit. Om 16.00 uur is het zover, onze vlucht boven de grand canyon met de helikopter! Na een introductiefilmpje mogen we aan boord en krijgen allemaal onze eigen head-set. We vliegen een klein stuk boven een bos en dan plotseling in een keer: WAUW!!!! Niet te beschrijven hoe mooi....In een keer kijk je naar beneden de canyon in. Dit hadden we echt voor geen goud willen missen. Na 45 minuten landen we weer, jammer want het was echt zo gaaf! Na de vlucht nog even terug naar de canyon met de auto voor een paar sunset foto's en dan op naar Williams, het stadje waar we vanavond verblijven. We eten hier nog even iets en gaan dan naar bed zodat we morgen op tijd kunnen vertrekken naar Monument Valley.