Kingman - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Robenfrancis - WaarBenJij.nu Kingman - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

Kingman

15 September 2017 | Verenigde Staten, Kingman

Vanmorgen even snel een ontbijtje in onze B&B waarna we op tijd vertrekken voor een lange dag reizen. We laten de staat Californië achter ons en gaan naar de staat Arizona. We rijden vandaag naar Kingman, een klein plaatsje waar we overnachten voordat we morgen verder gaan naar de Grand Canyon. Al snel verandert de omgeving in grote vlaktes met alleen maar zand en af en toe een verdorde struik. Het is hier zo droog, precies zoals in alle Western films. Mensen die al eerder in Amerika zijn geweest hadden ons al verteld dat we op tijd moesten gaan tanken aangezien het soms best lang kan duren voordat er weer een benzinepomp is. En dit klopt helemaal! Je kunt gerust een uur rijden zonder ook maar ergens een pomp tegen te komen of andere winkels. Wanneer we een eind op weg zijn vraagt na een paar uur onze 'Tom Tom' of we toe zijn aan een pauze....hoera er is hier toch ergens leven! We nemen de enige afslag die er is en komen uit bij een benzinepomp waarbij we een gedeelte over route 66 rijden. Nadat we hier even gerekt en gestrekt hebben rijden we weer verder. Vanuit het niets zien we in een keer tussen de droge vlaktes een rivier, raar maar waar. Na een reis van 5 uur komen we aan in het kleine plaatsje Kingman. Nadat we hebben ingecheckt bij ons motel bezoeken we het museum van route 66 en de Mohave indianen. Zoals jullie van ons gewend zijn waren we hier netjes binnen het uur klaar! Op de terugweg naar het motel nog even bij een echte Amerikaanse diner iets gedronken wat op een hoestdrankje leek....(geen aanrader) en vanavond voor het eerst een hamburger gegeten.