San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Robenfrancis - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

San Francisco

09 September 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Via tripadviser werd ons geadviseerd om bij ons "om de hoek" te gaan ontbijten. Er staat een rij voor de deur dus we hebben even moeten wachten voordat we naar binnen mochten. Tijdens het wachten komt er een transgender (man van middelbare leeftijd, ongeschoren, naveltruitje met bierbuik en net panty's) voorbij gelopen, vriendelijk lachend....ja ja, die zijn er hier genoeg! Na ongeveer een half uur te hebben gewacht is er een tafeltje vrij en mogen we naar binnen. We hebben een super lekker ontbijt gehad. Na het ontbijt lopen we naar een klein bedrijfje waar we een fiets huren. Vanuit hier leggen we een mooie route af. We starten onze tocht en al vrij snel zien we al weer ergens een zwerver gehurkt midden op straat zitten, krabbend aan zijn billen....want tja, wie jeuk heeft.....Ook zien we er een die een bord vast heeft waarop staat " i don't lie, i just wan't to have money for weed".
Nadat we een stuk langs de kust hebben gefietst komen we uit bij pier 39. Hier hebben ze allemaal leuke kleine winkeltjes, maar vooral ook kleine zaakjes waar ze chocolade, churros en toffees verkopen in alle maten, kleuren en smaken. Van die laatste kopen we er een paar voor onderweg. Pier 39 is onder andere bekend door de zeeleeuwen ( een stuk of 100) die bij fishermanswarf allemaal op een vlot liggen.
Voordat we verder fietsen kopen we nog even snel een lekker bakje verse vis. We moeten opletten dat de zeemeeuwen niets weghalen zoals bij mensen naast ons.
We vervolgen onze weg en komen langs mooie delen van San Francisco, en natuurlijk de golden gate bridge. Deze ligt iets verscholen in de mist en we besluiten deze niet over te fietsen maar verder te gaan. Het is flink doortrappen aangezien San Francisco bestaat uit flinke en steile bergen. Op het laatst komen we langs het huisje waar enkele jaren geleden de serie 'full house' is opgenomen. Na dit gezien te hebben leveren we de fietsen in en lopen nog even verder het centrum in. Hier ontdekken we nog een grote hal waar ze allemaal vers producten verkopen, en waar we besluiten morgen ons ontbijt te halen. Beneden in de shoppingmall liggen verschillende kleine restaurantjes en we eten daar lekkere pad thai met kip. Leuk om ook weer even terug te denken aan onze vakantie vorig jaar waar we dit bijna dagelijks gegeten hebben.