Muay Thai training - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Robenfrancis - WaarBenJij.nu Muay Thai training - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

Muay Thai training

Door: Rob

06 Oktober 2016 | Thailand, Ko Samui

Vanochtend weer om 7:30u aan het ontbijt. Vakantie is toch om uit te slapen? Na het ontbijt checken we uit en gaan met de boot naar koh samui. Hier verblijven we 1 nacht voordat we naar bangkok gaan om weer terug naar huis te vliegen.
Het hotel ligt nabij fishermans village, zoals de naam al zegt een vissersdorp van oorsprong. Hier is weinig meer van te zien behalve de vele visrestaurants. Rob gaat om vijf uur een muay thai training meedoen, maar daarvoor plonsen we nog ff in het zwembad. Na het zwemmen gaan we met de tuktuk naar Superpro Samui, het muay thai trainingskamp. De training duurt 2 uur en begint met 15 minuten de straat met lichte helling op en neer rennen. Er doen veel verschillende nationaliteiten en niveaus mee. De trainers zijn wel allemaal thais. Na de warming-up volgt techniek training op de pads en we sluiten af met cardio. Op zich was de training niet echt zwaar, maar ik kan me voorstellen dat tweemaal per dag trainen wat men hier doet wel zwaar is. Na de training gaan we nog een goedkoop hapje eten op de markt om de kosten te drukken. Het blijft leuk om twee bakjes noodles en een halve liter bier voor € 3,50 te kopen.