Vleermuizen - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Robenfrancis - WaarBenJij.nu Vleermuizen - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

Vleermuizen

29 September 2016 | Thailand, Pak Chong

Vandaag hebben we een keer lekker kunnen uitslapen en zijn we pas om 9.00 uur gaan ontbijten. Na het ontbijt hebben we even buiten van de zon genoten. We kregen de tip om even naar een winkelcentrum, genaamd Tesco te gaan. Dit hebben we gedaan en jezus wat is dit groot. Ze hebben er echt alles....huishoudelijke artikelen, groente, fruit, sportspullen, fietsen, elektronica enz. We hebben hier even rond gelopen en voor ons zelf een potje gekocht waarmee we thuis in Nederland een lekkere pad thai kunnen maken. Nadat we de winkel uit zijn hebben we er nog even geluncht.
Na onze lunch vertrekken we met de jeep naar een hotspring waar we mogen zwemmen. Dit is een stukje natuurlijk water met allemaal kleine gara rufa visjes (die kleine visjes die aan je tenen zuigen). Na een verfrissende duik gaan we verder richting een vleermuizen grot. Hier zien we bij binnenkomst een tarantula zitten. We zien er misschien wel duizenden vleesmuizen en het is er op sommige plekken best glad door alle uitwerpselen van de vleermuizen. Onze gids wijst naar een soort van ronde worm en verteld ons dat dit de uitwerpselen zijn van een python, maar ze verzekerd ons dat deze vandaag niet 'thuis' is. Super fijn en een hele geruststelling ;).
Na het bezoeken van de grot wachten we buiten enkele minuten totdat 5 miljoen vleermuizen uit de grot komen. Dat is het moment waarop ze naar de jungle vliegen en gaan jagen om in de ochtend weer terug te keren naar de grot.