River Kwai Jungle Rafts - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Robenfrancis - WaarBenJij.nu River Kwai Jungle Rafts - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

River Kwai Jungle Rafts

Door: Rob

22 September 2016 | Thailand, Kanchanaburi

Aangezien we waren opgelicht met de tickets voor de mini-van, hadden we weinig zin om hiermee te reizen. Dus zijn we zoals eigenlijk ook de bedoeling was, met de taxi naar het busstation gegaan en hebben we daar de bus naar Kanchanaburi genomen. Dit is een plaats 120km ten westen van Bangkok. Na 2 uur komen we aan, en in plaats van 1700 baht kost dezelfde trip ons nu maar 220 baht. Onze eindbestemming zijn de River Kwai Jungle Rafts, drijvende bamboo huisjes op de rivier, zo'n 60km buiten Kanchanaburi. We proberen er zo goedkoop mogelijk te komen en dat is best een uitdaging aangezien de rafts behoorlijk afgelegen liggen. We moeten naar de pier toe waar een bootje ons naar de rafts zal brengen. Een optie is met de taxi, maar dat is veel te duur. We kunnen ook met de bus, uitstappen aan de hoofdweg en daarna nog 1,5km lopen. We gaan voor de derde en volgens ons beste en goedkoopste optie. We nemen de bus naar het dichtsbijzijnde dorp Nam Tok en kijken daar of iemand ons naar de 10km verderop gelegen pier wil brengen. We treffen een duits stel dat ook naar de rafts gaat en reizen het laatste deel samen. De bus is een typisch Thaise bus voor de lokals. Hij zit helemaal vol, de ramen open, ventilatoren aan het plafond, overal tassen en dozen, alles wat je verwacht van lokaal vervoer. Alleen de kippen missen nog. Super leuke ervaring om zo de laatste 60km af te leggen. En dat voor maar 1,20 euro p.p. (40 baht). In Nam Tok stappen we uit en vinden iemand die ons met zijn jeep naar de pier wil brengen. Het laatste stuk gaan we met de longtail boot in 20 minuten over de rivier naar de rafts. Uiteindelijk kost de hele trip van 180km ons maar 700 baht (20 euro).
We hebben ook nog eens mazzel met het weer. Het had de hele nacht geonweerd in Bangkok maar nu schijnt de zon lekker. We gaan de rest van de middag dus lekker luieren aan het water. 's Avonds na het eten krijgen we nog een "spetterend" optreden van lokale dansers. Gelukkig hebben we 's middags kennisgemaakt met een leuk Israelisch/Amerikaans stel waar we de avond mee afsluiten aan de bar. Enkele cocktails verder gaan we terug naar onze kamer, waar 2 vrienden, meneer en mevrouw kakkerlak ons opwachten. Met alleen een olielampje aan sluiten we de klamboe en gaan we een warme nacht tegenmoet...zonder airco ;)