Oplichting in het buitenland ;) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robenfrancis - WaarBenJij.nu Oplichting in het buitenland ;) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

Oplichting in het buitenland ;)

20 September 2016 | Thailand, Bangkok

Om 9.45 uur Thaise tijd zijn we geland in Bangkok, dit is 4.45 uur Nederlandse tijd. Na het ophalen van de bagage hebben we de trein naar het hotel gepakt. Na het inchecken even snel een power-nap gedaan, zodat we daarna het lekker plakkerige maar bewolkte Bangkok in kunnen. Er hangt onweer in de lucht, maar het blijft droog. Rob heeft het goede idee om met een hop on-hop off boot mee te gaan, alleen een beetje jammer dat we er op de boot achter komen dat alles rond 18.00 uur dicht gaat en het inmiddels al 16.00 uur is. We zijn uitgestapt bij de halte om naar het koninklijk paleis te gaan, maar ook deze was al dicht.
Niet getreurd....er zijn altijd aardige Thaise mensen die je willen helpen. Een man spreekt ons aan en laat een kaart zien waarop enkele bezienswaardigheden staan die we met een tuk tuk makkelijk kunnen bezoeken. Voordat we het weten is deze ook geregeld en kunnen we voor een spotprijsje mee. Ons wordt geadviseerd om al ons vervoer te regelen bij de T.A.T (officiële toeristenbureau) omdat de rest niet te vertrouwen is. Dus ook hier stoppen we even met de tuk tuk, dit lag toch al op de route. Helaas blijkt achteraf dat dit niet de T.A.T. Is maar een reisbureau dat te dure tickets verkoopt. Hier hebben we kaartjes gekocht voor een mini-van om zo vanuit Bangkok naar Kanchanaburi te kunnen. De man van het touristenoffice verteld ons dat dit slim is aangezien er geen bussen en treinen die kant op gaan (natuurlijk). Wel flink voor moeten betalen maar goed.... Daarna brengt de tuk tuk ons naar een boeddha tempel zoals beloofd. So far so good. Als we na de bezichtiging weer instappen wil de chauffeur te graag eerst langs een kleermaker. We hoeven maar 10 minuten naar binnen en we hoeven echt niets te kopen, maar hij krijgt dan wel een gratis benzinebon. Beetje vreemd verhaal, maar na lang aandringen geven we toe. Als we voor de kleermaker staan bedenken we ons, want we vonden het een erg raar verhaal en hadden het vermoeden dat het een oplichtingstruc was. We wisten toen nog niet dat we al waren opgelicht met de buskaartjes. Sukkels! De tuk tuk chauffeur is niet blij en wil ons niet verder rijden. Ook goed, en dus krijgt hij ook maar de helft van de afgesproken vervoersprijs. Daar staan we dan ergens in Bangkok in het (inmiddels) donker. Na een uur ronddwalen op zoek naar de metro pakken we toch maar een taxi naar het hotel. Beetje googlen leert ons dat dit bekende oplichtingstrucs zijn. Weer wat geleerd, die fout maken we hopelijk geen 2de keer...

• 21 September 2016 - 19:00

Mia Van Rijn:

Ja, hoor een goede les gehad in oplichting zoiets gebeurt jullie hopelijk maar een keer.
    Veel plezier verder.
    Liefs pap en mam

• 21 September 2016 - 21:22

Jean-Paul En Liel:

Het is jammer , dat dít in zo'n landen gebeurt.
    Hopelijk gaat nu alles volgens het boekje.

• 21 September 2016 - 21:23

Liel En JP:

Francis en Rob

Hiel vuul plezeer en geneet van ôg vakantie.

groetjes Liel JP en kids!!