Kaap De Goede Hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Robenfrancis - WaarBenJij.nu Kaap De Goede Hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

Kaap De Goede Hoop

30 September 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag laten we Stellenbosch achter ons en gaan we naar Camps Bay (Kaapstad). Het is vandaag weer perfect reisweer, ofwel het regent! We bezoeken vandaag ook Kaap De Goede Hoop. Helaas komt het met bakken uit de hemel dus meer dan een snelle foto zit er niet in, maar eerst even de ongemanierde Aziaten wegduwen. Dat volk gaat ook altijd chaotisch door ieders foto heen lopen, terwijl er een duidelijke wachtrij staat.
Het klaart gelukkig wat op en als we bij Cape Point aankomen is het droog. Dit is het hoogste meest zuidelijke punt van Zuid-Afrika en je kunt vanaf de top naar Kaap De Goede Hoop kijken.
Nadat we dit alles hebben gezien zijn we naar ons hotel in campsbay gereden. Een super hotel met uitzicht over de zee. Jammer dat het weer zo slecht is, was mooier geweest met een zonnetje. Ach ja, lekker relaxen en even niets doen is ook prima! Van de eigenaresse krijgen we de tip om te gaan eten bij een visrestaurantje hier in de buurt. We hebben super gegeten. Als voorgerecht is er de keuze uit oesters of sushi van de sushi carrousel. We besuiten sushi te nemen. We hebben nog nergens zulke lekkere sushi gehad! Voor het hoofdgerecht loop je naar de toonbank en geef je aan welke vis je wil hebben. Ze hebben ongeveer 12 verschillende soorten vis. Ze snijden een stuk voor je af en dit wordt gegrild...samen met een super lekker bijpassend wijntje....super!! Na het eten terug naar het hotel waar we nog even facetimen met John, Jeanne en Ziggy.