Wijn en chocolade proeven!! - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Robenfrancis - WaarBenJij.nu Wijn en chocolade proeven!! - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

Wijn en chocolade proeven!!

29 September 2015 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Vanmorgen starten we zoals gewoonlijk met een super lekker ontbijt. We kunnen mooi uitkijken over de verschillende bergen met hun wijnvelden die om ons heen liggen.
Na het ontbijt besluiten we naar het centrum van Stellenbosch te rijden. Er staan bijna nergens straatnamen aangegeven, wat het soms best lastig maakt wanneer je iets moet vinden. Uiteindelijk vinden we het winkeltje waar we naar op zoek waren: oom Samie se winkel. Dit is een heel oud winkeltje wat nog helemaal is ingericht met oude spullen. Het is leuk om hier een keer door heen te lopen.
Aangezien Stellenbosch met name bekend staat om de wijn, en je hier bijna om de 15 meter wel ergens wijn kunt proeven besluiten we een deel van de wijnroute te rijden en een wijnproeverij te doen. We proeven 5 wijnen, met bij elke wijn een stukje bijpassende chocolade. De wijnboerderij waar we nu zijn maakt namelijk niet alleen wijn, maar ook chocolade die bij de wijn gegeten kan worden. Het was erg lekker en super gezellig! Na de proeverij rijden we weer naar het centrum om te lunchen. Wanneer we er weer klaar voor zijn rijden we terug naar ons landhuis (haha) en hebben daar nog een wijnproeverij.
Vanavond hebben we niet echt een idee van waar we willen gaan eten en rijden daarom maar gewoon naar het centrum. Wanneer we een restaurantje zien wat erg vol zit besluiten we hier ook maar te gaan zitten. We komen er achter dat het een Libanees restaurant is. We hadden dit allebei nog niet eerder gehad dus we waren erg benieuwd. In de open keuken stond 1 Libaneese kok. Je kon zien dat hij echt van zijn werk hield, zelfs het kleinste blaadje sla werd goed gelegd. Ook nu waren de porties erg groot en hebben we alleen een hoofdgerecht gegeten. Wat was dit LEKKER!!!
Na het eten gaan we weer terug zodat we morgen goed uitgerust kunnen vertrekken naar Kaap de goede Hoop.

• 01 Oktober 2015 - 22:15

Kim&Sait:

Oke oke oke, we zijn misschien een beetje jaloers, een heel klein beetje maar... ;-)