Olifanten voeren.... - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Robenfrancis - WaarBenJij.nu Olifanten voeren.... - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

Olifanten voeren....

26 September 2015 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Vanmorgen hebben we even lekker kunnen uitslapen. Om 9.00 uur stond ons ontbijt klaar buiten bij het zwembad. We hebben nog even getwijfeld of we in de ochtend nog een bezoek zouden gaan brengen aan de cango caves, maar dit zou qua tijd niet heel handig uitkomen. Nadat we hebben uitgecheckt besluiten we even naar de stad te rijden om daar even rond te lopen. Wat je hier erg veel ziet zijn hele grote supermarkten (lijkt wel bijna Amerika). Hele gezinnen maken hier hun dagje uit van. Wij gaan een paar winkeltjes in en kopen een leuk Afrikaans geschreven sprokies boek met daarin roodkapie, doornrosie en zo nog vele andere bekende sprookjes. Aan het gezicht van Rob te zien was het na een uur wel klaar met het slenteren door de winkels dus dan maar op het terras zitten. Na een super lekkere lunch vertrekken we naar Buffelsdrift. Hier zullen we 1 nacht in een aan het water ( inclusief nijlpaarden) gelegen luxe tent verblijven. Wanneer we aankomen mogen we na het inchecken meteen doorlopen naar de ranger. Hij neemt ons mee naar 3 olifanten welke we gaan voeren. Alle olifanten worden kort aan ons voorgesteld en dan is het de beurt aan Francis om de eerste olifant een stuk fruit te geven. De olifant pakt het stuk fruit van je hand met zijn slurf. Het tweede stuk fruit mogen we zelf achter op zijn tong leggen en het derde moeten we over zijn lip wrijven. Hierdoor gaat zijn mond goed open en kun je zijn tong aanraken. Na het voeren mogen we nog op de poot van de olifant gaan zitten en als laatste op zijn rug. Helaas vooor ons hadden de olifanten net een lekker modderbad genomen waardoor wij er ook echt heel mooi uitzagen na dit alles, maar wat was dit gaaf!
We laten alles bezinken door lekker aan het zwembad te gaan liggen met uitzicht over het meer. Wanneer het weer iets minder lijkt te worden lopen we terug naar onze tent en gaan in ons ensuite bad liggen, met een lekker wijntje. Wat kan kamperen toch fijn zijn haha.
Aangezien het restaurant van Buffelsdrift op nummer 4 staat van de tripadvisor besluiten we hier te gaan eten. Rob neemt als voorgerecht een salade, in de veronderstelling dat dit een kleine portie zou zijn. Wanneer de mevrouw de salade komt brengen blijkt meteen dat dit absoluut niet het geval is. Dit is een complete maaltijdsalade, pfff.....
Na het eten gaan we terug naar onze tent. Als we in bed stappen blijkt dat het bed lekker electrisch verwarmd is. Wat zullen wij goed slapen.

• 01 Oktober 2015 - 22:07

Kim&Sait: