St. Lucia - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Robenfrancis - WaarBenJij.nu St. Lucia - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

St. Lucia

19 September 2015 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

De laatste dag in Mkhaya game reserve. Nog één ochtend drive om 6 uur hebben we voor de boeg. Het heeft de hele nacht geregend en de lucht ziet nu nog steeds grijs. Tijdens de rit begint het al vrij snel te miezelen. Zodra de regen erger wordt besluiten we toch maar de regenjas aan te trekken en een poncho over de benen leggen. Goede keus, want het regent de hele rit. We spotten niet veel bijzonders en koud en nat keren we terug naar de lodge voor het ontbijt. Daarna stappen we in de auto naar St. Lucia. Het grijze en koude weer (14 graden) is ideaal om auto te rijden. Onderweg in Swaziland komen we langs kleine familie dorpen bestaande uit 5-6 ronde hutten met een paar geiten. Het ziet er erg armoedig uit en we besluiten een foto te maken. Rob stopt de auto op de vluchtstrook en zet de alarmlichten aan. We zien meteen een jongen uit een hut komen die naar ons toe rent. Hij moet nog best een afstand afleggen en tegen de tijd dat hij bij ons is hebben we de foto genomen en zijn wij weg dachten we. Echter hadden we niet door dat van andere kanten ook 5 jongens naar de auto waren gekomen. We hadden gelukkig de deuren op slot, maar Rob had wel zijn raampje half open gedraaid. Voor we het wisten staken er drie paar handen door het openstaande raam en vroegen ze om snoep. Zielig om te zien dat er hier zoveel armoede is. Maar veel meer dan koekjes geven kunnen we op dat moment ook niet doen. We vervolgen onze weg en omstreeks 14 uur komen we bij onze B&B aan. Er zit een zwembad bij, maar de kans is vrij klein dat we hier gebruik van gaan maken aangezien morgen 20 graden en veel bewolking is voorspeld. De rest van de dag regent het. Ideaal weer om de reisverslagen te schrijven. 's Avonds gaan we uiteten bij Brava. Een aanrader! Francis heeft zalm en Rob een malse steak met chili-pepersaus. Morgen gaan we weer hier eten.