Krugerpark, Lower Sabie camp - Reisverslag uit Mpumalanga, Zuid-Afrika van Robenfrancis - WaarBenJij.nu Krugerpark, Lower Sabie camp - Reisverslag uit Mpumalanga, Zuid-Afrika van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

Krugerpark, Lower Sabie camp

16 September 2015 | Zuid-Afrika, Mpumalanga

Vanochtend ging de wekker al om 4:30u om de sunrise drive te doen. Het is maar afwachten wat we te zien krijgen. We zitten met 12 personen in een open jeep. Eerst zien we hyena's langs de kant van de weg. Daarna komen we de MacDonalds van de bush tegen, er lopen namelijk echt heel veel antilopen rond die een eenvoudige prooi voor de leeuw zijn. De kans is klein dat we de Big 5 gaan spotten, zeker de leeuw, luipaard en neushoorn zijn zeldzaam. We hebben echter geluk en zien een neushoorn gezin: vader, moeder en kind. Daarna spot één van de andere mede-reizigers een leeuwin. Uitzonderlijk! Onderweg komen we ook weer veel olifanten tegen.
Na de drive pakken we onze tassen en checken uit. We gaan op weg naar het tweede kamp in Krugerpark waar we een nacht verblijven, Lower Sabie Camp. Onderweg komen we weer heel veel olifanten tegen. Tweemaal zien we een hele groep de weg rustig oversteken. De Big 5 is bijna compleet als er drie buffels de weg oversteken. We hebben veel geluk want we spotten ook nog 2 mannetjes leeuwen en even later nog 2 leeuwinnen. Bij een groot meer zien we ook nog krokodillen en nijlpaarden. Je merkt wel dat rondom de rivier de Sabie veel wild te vinden is.
In het kamp trakteren we ons op een biertje op het terras met uitzicht op de rivier waar de nijlpaarden aan het zwemmen zijn. Om 20 uur hebben we een night drive. Hopenlijk zien we dan het luipaard, zodat we de complete Big 5 gezien hebben.
Jammer! Het luipaard heeft zich niet laten zien. We hadden ook niet de beste spotters aan boord. Een vrouwelijke toeriste leek de vogels en konijnen interessanter te vinden. In het begin zagen we gelukkig wel twee leeuwen midden op de weg voor onze jeep liggen. De afsluiting vormde een confrontatie met een hyena.