Krugerpark, Skukuza camp - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Robenfrancis - WaarBenJij.nu Krugerpark, Skukuza camp - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

Krugerpark, Skukuza camp

15 September 2015 | Zuid-Afrika, Skukuza

Vanmorgen om 9.30 uur vertrokken vanuit Hazyview, op naar het Krugerpark. Hopenlijk zien we vandaag de big five ( olifant, buffel, neushoorn, luipaard, leeuw). Eenmaal op weg komen we er al snel achter dat we te ver zijn doorgereden en we moeten ons draaien om bij Phabeni gate te komen. Na een omweg van een uur komen we bij de gate en melden ons bij de receptie. Vervolgens rijden we het park in, en na ongeveer 20 minuten zien we al olifanten staan. Ze staan op nog geen 15 meter afstand! Wauw, wat is dat gaaf om te zien. Wanneer we verder doorrijden zien we nog een hele hoop antilopen, wilde zwijnen, giraffen en nijlpaarden!! Het is hier zo ontzettend mooi....
Wanneer we aankomen bij Skukuza camp krijgen we de sleutel van onze lodge, welke geheel in Zuid-Afrikaanse stijl is. Het is een wit rond huisje met rieten dak. We hebben onze eigen buitenkeuken, inclusief hekwerk voor de koelkast zodat de apen er niet bij kunnen, en een eigen braai (bbq). We leggen onze spullen weg en maken ons klaar voor de 2,5 uur durende bush wandeling om 15:30u. We rijden met de open jeep eerst een stuk het park in. Opeens zien we een plek waar meerdere auto's stilstaan. Er is een leeuw gezien. Hij is erg moeilijk te zien door de begroeiing. De rangers besluiten op nog geen 50m verder om te stoppen en de wandeling te starten. Eerst worden de geweren geladen en krijgen we instructies voor het geval we een leeuw of luipaard tegen komen. Tijdens de wandeling komen we helaas geen wilde dieren tegen, maar krijgen we wel uitleg over uitwerpselen van verschillende dieren en zien we de overblijfselen van een kleine neushoorn. Als we weer bijna bij de jeep zijn stoppen de rangers opeens. We moeten een stukje omlopen omdat er wellicht een leeuw in de buurt is. Helaas hebben we geen dieren gezien tijdens de wandeling. Op de terugweg zien we wel nog een grote groep olifanten bij een droge rivierbedding. De avond sluiten we af in het restaurant met een heerlijke steak voor Rob en vis voor Francis.