De laatste dag - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Robenfrancis - WaarBenJij.nu De laatste dag - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

De laatste dag

26 September 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vandaag is onze laatste dag in Maleisië. We besluiten om eindelijk een lekker lang uit te slapen. Om 11 uur gaan we het hotel uit op zoek naar een ontbijt/lunch. Aangezien we nog niet in het grote winkelcentrum in de buurt van ons hotel zijn geweest, gaan we daar maar eens kijken of we nog een ontbijt kunnen krijgen op dit tijdstip. Gelukkig is er een zaak die zichzelf de Toast Box noemt. Hier kunnen we vast wel brood krijgen in plaats van rijst of mihoen zoals dat bij tig andere zaken als ontbijt wordt aangeprezen.
Na het ontbijt mag Rob mee op sleeptouw om te winkelen in de 10 verdiepingen tellende shopping mall. Tussen de middag stoppen we nog bij de Crêpe Boss. Dit is een zaak waar men dunne pannenkoeken maakt met zoete vulling, zoals choco-banaan, choco-oreo, pindakaas, en nog andere zoete combinaties. Naast de Maleisische gewoonte om drie maal per dag rijst of mihoen te eten, zie je hier ook veel zaken die extreem zoete pannenkoeken of wafels verkopen. Als Rob alle 10 verdiepingen heeft overleefd gaan we terug naar het hotel om te relaxen. We hebben gelukkig Fox Movie Channel op de tv dus we verdoen nog een paar uurtjes met het kijken van films.
's Avonds gaan we voor de laatste keer uiteten in KL. We gaan naar de pizzeria om de hoek. Hier hebben we al eens eerder gegeten en het is een echte aanrader. Bij ons vorige bezoek vlogen de servetten op tafel nog in brand. Volgens de serveerster kwam dit vaker voor. Toch bleef ze stug het kaarsje vlak voor de servetten op tafel zetten. Deze keer geen vlammenzee...
We nemen de laatste bus van 23.00 uur naar de luchthaven. Om 3.25 uur gaat ons Etihad vliegtuig naar Abu Dhabi. Om 8.40 uur vliegen we met Air Berlin naar Dusseldorf waar we om 14.00 uur landen. Etihad vluchten worden soms door Air Berlin uitgevoerd. Wat ons betreft mogen ze die samenwerking afbreken, want we hebben 7 uur lang met de knieën tegen de stoel van de voorganger gezeten. De andere 3 Etihad vluchten hadden we wel gewoon voldoende beenruimte.
Na een uur op de rugzakken gewacht te hebben blijkt die van Rob er niet bij te zitten. Twee dagen later wordt hij thuis bezorgd. De rugzak was twee vluchten later nagezonden.

• 30 September 2014 - 19:08

Jean-Paul:

Geneet nog maar effe op ôgge letste daag en weer gezônd truuk môrge !