Naar Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Robenfrancis - WaarBenJij.nu Naar Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

Naar Kuala Lumpur

25 September 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

's Nachts als Francis naar het toilet gaat ziet ze opeens een 10 cm grote spin op de grond zitten. Zo één met een lekker groot dik lijf en lange dikke harige poten, bah! Hier is het verboden om beesten te doden, dus ja.....wat nu? De hele nacht heeft Francis geen oog meer dicht gedaan. Ook horen we het geluid van krijsende vleermuizen. Dan maar de volgende ochtend nog even slapen op het strand.
Na het ontbijt gaan we nog even voor de laatste keer genieten van de zon, zee en strand. Rob besluit nog te gaan snorkelen. De vissen komen op hem af alsof hij visvoer is. Een snorkel was niet eens nodig geweest, want ook dichtbij het strand blijven ze hem achtervolgen. Dieper de zee in is er koraal te zien en ook nog veel andere vissoorten. De haaien die daar ook zeer regelmatig te zien zijn blijven gelukkig uit de buurt.
Om 14.00 uur worden we opgehaald met de boot en gaan weer terug naar Marang. De bootsman had ook een taxi geregeld. Bij aankomst in de haven bleek hij onszelf naar Kuala Terengganu te brengen met zijn eigen auto. We vliegen naar Subang, de derde luchthaven van Kuala Lumpur. Daar nemen we de bus. We komen in de avondspits terecht en wat een reis van 20 minuten moet zijn veranderd in een rit van anderhalf uur met een chagrijnige chauffeur. Daarna moeten we nog met de monorail naar ons hotel toe. We zitten in hetzelfde hotel als de eerste twee nachten in KL. Francis verheugt zich erop, want ze heeft geen zin in een vies hotel de laatste nacht. Bij aankomst in het Sky hotel blijkt echter dat we toch een ander hotel geboekt hebben, namelijk Sky Express hotel. Balen!!! Nu maar hopen dat dit geen vies hotel is. Het ziet er gelukkig allemaal schoon uit. Opluchting...
We hebben onze buik vol van het Aziatische voer en besluiten naar de pizzeria te gaan waar we drie weken geleden ook gegeten hebben. Deze zat in de uitgaansstraat van KL. Rob dacht een herkenningspunt gezien te hebben vanuit het hotel en denk een korte route te weten naar de pizzeria. Na een uur komen we weer bij ons hotel, omdat dit plan niet zo goed uitpakte. Dan maar de andere richting proberen en het blijkt dat het straatje maar 3 straten achter ons hotel ligt. De eerste keer in KL hebben we dus ook te ver omgelopen. Dit verklaart wel enigszins waarom het plan niet zo goed werkte. Het is ondertussen al 22.00 uur en we hebben honger. Bij aankomst blijkt het tapasrestaurant, een aanrader uit de lonely planet, dat de vorige keer nog gesloten was, nu wel geopend te zijn. Het is er druk maar ze hebben nog een tafel voor twee. Bij het opnemen van de bestelling wijst de serveerster ons erop dat we tweemaal patatas met alleen een ander sausje besteld hebben. Dat weten we. We zijn Hollanders die al drie weken geen piepers gezien hebben. De straat blijkt een hoog "zien en gezien worden" gehalte te hebben. Rob signaleert drie Audi R8 sportwagens en een 911 in een straat van nog geen 150 meter. Er lopen ook een aantal dames rond, waarvan het de vraag is ze betaald dienen te worden voor hun gezelschap. Morgen lekker lang uitslapen en nog een laatste dag in KL. Zaterdagochtend vliegen we om 3:25 uur weer terug naar huis. We landen om 13.40 uur in Dusseldorf.

• 26 September 2014 - 08:12

Sander:

Heel veel plezier deze laatste dag. Jullie nemen in elk geval mooie verhalen en herinneringen mee naar huis.
    Goede reis!!

Groeten, Sander