Georgetown, Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Robenfrancis - WaarBenJij.nu Georgetown, Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

Georgetown, Penang

20 September 2014 | Maleisië, George Town

We hebben gisteravond in het hotel een hapje gegeten, omdat het buiten aan het stortregenen was. Toen we vanochtend in de krant keken bleek dat het flink gestormd had. Er was veel wateroverlast geweest en een groot reclamebord had 4 auto's verpletterd. Het was er blijkbaar flink aan toegegaan, waar wij niets van hebben meegekregen.
Tijdens het ontbijt maar eens gekeken wat er te doen is in Georgetown. We besloten om naar een 3D art museum te gaan. Na een uurtje wandelen kwamen we aan. Onderweg nog even een paar tempels, moskeen en kerken op de foto gezet. Het museum laat de geschiedenis van Penang zien, en bevat een voorstelling van 3D schilderingen waarmee bezoekers op de foto konden gaan. Zo hebben we bijvoorbeeld een foto gemaakt waarbij het lijkt alsof we zweven boven een bed. Zo grijs en bewolkt als het gisteren was, zo blauw en super warm is het vandaag. We besluiten bij een cafeetje wat te drinken en bestellen ook een noodle-soep die we met stokjes proberen te eten. Op de terugweg naar ons hotel komen we ook nog langs Chinatown. De helft van de bevolking is Chinees, dus het is niet vreemd dat ieder dorp een Chinatown heeft, zo ook in Georgetown.
We gaan nog even het winkelcentrum in om de tijd te doden, want om 16 uur gaan we met de bus naar het vliegveld om onze huurauto op te halen. We krijgen een Ford Focus 2.0 automaat mee. In Maleisië rijdt men links, dat is in het begin behoorlijk wennen. Zometeen gaan eten in de straat waar ook ons hotel ligt. Hier staan zo'n 15 hawker stalletjes. Dit is blijkbaar een hele bekende straat hier in Penang. Ieder stalletje verkoopt iets anders. Van saté tot noedelsoep en bier. Dit is typisch Maleisisch. Je bestelt iets bij een stalletje en het wordt naar je tatfeltje toegebracht. Dit alles speelt zich gewoon op straat af waar normaal auto's ook mogen rijden. De straat is in de avonduren gesloten en is dan dé plek waar de Maleisier gaat eten.
Morgen zullen we dan met de auto naar het noord-oosten van Maleisië rijden waar we onze auto dan weer inleveren. We verblijven dan 2 nachten in Kota Bahru bij de Nederlandse Harrie die hier een kampung (een klein dorpje) heeft.