Georgetown, Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Robenfrancis - WaarBenJij.nu Georgetown, Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

Georgetown, Penang

19 September 2014 | Maleisië, George Town

Nadat we vanmorgen nog eerst ontbeten hebben in ons hotel in Johor Bahru, zijn we met de taxi naar het centraal station gegaan. De taxi had gewoon een meter en we konden dus mooi zien dat we 5 Ringit moesten betalen. De taxi chauffeur keek ons op z'n allervriendelijkst aan en vroeg 10 Ringit, nadat hij snel zijn taximeter weer op nul had gezet. Rob gaf aan dat er op de meter iets anders stond. Volgens de taxi chauffeur moesten we daar niet op letten en wilde het hotel dat we hem 10 Ringit betaalden....jaja! We hadden niet heel veel klein geld dus uiteindelijk hebben we er 7 Ringit van gemaakt. Wat zijn wij toch weer goed bezig op de vroege morgen ;)
Met de bus zijn we naar het vliegveld gegaan en zijn we om 15.20 uur naar Georgetown, Penang gevlogen in een klein uur tijd. Toen we de bagage hadden zijn we op zoek gegaan naar de balie waar we onze huurauto alvast hebben gereserveerd welke we morgen op zullen gaan halen. Francis vindt dit best spannend aangezien het rijden hier niet echt volgens regeltjes gaat, maar we zullen wel zien.....
Nadat we de autohuur geregeld hebben gaan we op zoek naar vervoer om bij het hotel te komen. Eerst gevraagd wat een taxi kost. Dit zou ons 40 Ringit gaan kosten. Iedereen sloot mooi aan in de rij om met de taxi mee te kunnen. Wij zijn toch nog even gaan vragen bij de bussen. Dit koste maar 4,80 Ringit. Dus dan maar met de bus. Er was alleen 1 probleem. We hadden geen gepast geld en dit was wel nodig om de kaartjes te kunnen kopen. In de bus dan maar vagen of er iemand kan wisselen.....Staat er een jongen op, loopt naar voren en koopt 2 kaartjes voor ons. Wanneer we hem geld willen geven zegt hij dat dit niet nodig is!
Na een dik uur komen we aan bij ons hotel, en krijgen we te horen dat we een gratis upgrade hebben gekregen van onze kamer. Ons hoor je niet klagen!! Vanavond even lekker relaxen zodat we morgen Penang kunnen gaan verkennen.

• 19 September 2014 - 22:04

Ingrid En Erick:

Hoi luitjes

Wat een ervaring maken jullie mee zeg.
    Dit is iets om nooit te vergeten. Hoop dat jullie super genieten.
    Maar daar twijfelen we niet aan.
    Hoop dat jullie helemaal gezond terug komen, ook jij Francis, dat je helemaal uitgerust bent.
    Nog heeeeeeel veel plezier
    Groetjes Erick&Ingrid