Johor Bahru - Reisverslag uit Johor Bahru, Maleisië van Robenfrancis - WaarBenJij.nu Johor Bahru - Reisverslag uit Johor Bahru, Maleisië van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

Johor Bahru

17 September 2014 | Maleisië, Johor Bahru

Vanochtend vliegen we naar Johor Bahru. Na een vlucht van 2 uur landen we op de luchthaven. Vanuit de bus zie je een duidelijk verschil tussen arm en rijk wat betreft bebouwing. Moderne hoogbouw staat tussen de lage krottenwijken. De stad is tevens één grote bouwput. Overal zijn bouwwerkzaamheden aan de gang om grote moderne en luxe hotels en appartementen uit de grond te stampen. De stad heeft niet zoveel nette en toch betaalbare hotels. We waren allang weer vergeten wat voor iets we geboekt hadden. Bij aankomst bleek dat we een goede deal hadden gemaakt, want de ontvangsthal had een luxe uitstraling. De kamer was ook prima in orde, al kon het lang niet tippen aan het hotel in Kota Kinabalu. De rest van de middag en avond hebben we de stad een beetje verkend. Veel is er in deze bouwput niet te doen, dus besluiten we maar een shopping mall te bezoeken. We waren blij dat we levend aankwamen, want de taxi chauffeur was een regelrechte ramp! We besluiten dat we morgen vroeg naar Singapore gaan, want daar is wel veel te zien beleven. Nu gaan we lekker ons mandje in.