Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Robenfrancis - WaarBenJij.nu Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Robenfrancis - WaarBenJij.nu

Kota Kinabalu

16 September 2014 | Maleisië, Kota Kinabalu

Vandaag hebben we lekker uitgeslapen. Omdat het nog wat bewolkt was, zijn we eerst een rondje door de stad gelopen. Kota Kinabalu staat er om bekend veel winkelcentra te bouwen waar vervolgens geen hond komt. Sommige staan zelfs half leeg of moeten nog worden afgebouwd. We keren daarom terug naar ons hotel om te gaan zwemmen en van een paar heerlijke cocktails te genieten. De stad staat ook bekend om zijn vele Italiaanse restaurantjes. Na 7 dagen rijst zijn we echt toe aan iets anders. Net als gisteravond gaan we vanavond weer eten bij Gusto. Dit is een Italiaans restaurantje aan de haven. Er zijn alleen tafels op het terras. De keuken is een klein rechthoekig gebouw van 4 bij 6 meter. De maaltijden worden bereid door een Italiaan en zijn echt heerlijk. De bediening wordt gedaan door een klein mollig Chinees vrouwtje. Ze doet alles op een slakkengang en denkt niet echt na over een efficiënte manier van bedienen. De eerste avond was het redelijk druk. Het resultaat was dat wij pas na een half uur de menukaart kregen. Een andere grote tafel kreeg de hoofdgerechten in etappes. Belangrijkste is dat het eten erg lekker was en helemaal niet duur. Het was al van te voren vaak gezegd dat Maleisië niet duur is qua levensonderhoud, maar dat het echt zo goedkoop was had ik niet verwacht. Bij de Italiaan moesten we 10 euro afrekenen voor 2 pastas en 2 cola :-)
Morgen gaan we weer vliegen. We verlaten Borneo en gaan weer naar Maleisië toe. De reis gaat verder naar Johor Bahru, een grote stad in het zuiden van Maleisië net boven Singapore. Dit is onze uitvalsbasis van waaruit we Singapore de komende 2 dagen gaan ontdekken.